מגילת עצמאות

נציבות תלונות

 


 

 

כסות הגלימה


המיתון ממשיך
עורכי דין כבר לא מרשים לעצמם לדחות לקוחות שאינם מוכנים למשל, לשלם את ה-200 דולר עבור פגישת ייעוץ ראשונה; הם מרשים לעצמם לטפל גם בתיקים קטנים יותר, שבעבר לא היו לוקחים

הדס מגן 13/08/2001 16:24 פורסם בגלובס
 
לפני כשבועיים, ערב מינוי השופטים החדשים בוועדה לבחירת שופטים, נפגשו המועמדים לשפיטה לבית משפט השלום בתל-אביב, עם חברי ועדת המישנה של ועד מחוז תל-אביב. במהלך הפגישה נשאלו המועמדים, בין השאר, מה גורם להם להציג מועמדותם לשפיטה. אחד מהם אמר, בלי להסס כמעט, כי הוא פשוט לא יכול לעמוד בתחרות על ליבם וכיסם של הלקוחות.

זהו אחד מסימני המצב החדש, הנותן אותותיו גם בקרב משרדי עורכי הדין. הצורך בשינוי גישה, כנראה לא פוסח על אף אחד: החל מבעלי משרדים קטנים, וכלה בבעלי משרדים גדולים, המפרנסים כל חודש עשרות עובדים. כך למשל, עורך דין מוביל בתחומו, שנהנה משכרי טירחה של עד מיליוני שקלים לתיק, מודה שהוא ירד מהאולימפוס. הוא כבר לא מרשה לעצמו לדחות לקוחות שאינם מוכנים למשל, לשלם את ה-200 דולר עבור פגישת ייעוץ ראשונה; הוא מרשה לעצמו לטפל גם בתיקים קטנים יותר, שבעבר לא היה לוקח לטיפולו; והוא כבר חדל מהנוהג לא להחזיר טלפון ללקוח פוטנציאלי: כל אחד (כמעט) מתקבל בברכה.

במשרדים הגדולים אולי עוד לא התחילו לפטר, אם כי לגמרי לא נמנע שזה יקרה בעתיד הקרוב. מנגד, אם עורך דין עוזב, לא לוקחים אחר במקומו. אלו אולי לא פיטורים יזומים, אבל זה בהחלט צמצום.

מעבר לכך, כולם מצמצמים בהוצאות. במשרדים שונים אין מה לדבר בכלל על העלאות שכר לעורכי הדין, גם אם הבטיחו.

מספרים על משרד מסויים, המונה כ-30 עורכי דין, כי בחודשים האחרונים ירדו הכנסותיו בכ-30-40% לעומת החודשים המקבילים אשתקד. אותו משרד, כך לפי השמועות, נטל בחודש האחרון הלוואה מהבנק, כדי לשלם משכורות לעובדים.

 
Hit Counter